Uitslag ScaleCarr CSSK race (25-okt-24)

Het was een avond met een klein feestelijk tintje: iedereen werd verwelkomd met een stukje appeltaart, want Mario was jarig. Dat het niet alleen voor Mario een mooie avond was, maar voor vele andere rijders konden we toen nog niet bevroeden. De baan had goede grip en iedereen testte er nog lustig op los. In totaal meldden zich 13 rijders bij de technische keuring, die door zowel Richard als Luuk werd gedaan.
Jaja, daarmee is meteen al gezegd dat TheTREEJees aanwezig waren, maar het zonder bandlid Daan moesten zien te rooien, dus werd het een optreden van TheTwoJees. Door een snelle keuring konden de auto’s ook weer snel opgesteld worden en tot verbazing van de jarige konden we zelfs vóór halftien starten. Met het licht half gedimd omdat de auto’s van licht zijn voorzien leverde dit een mooi schouwspel op: de koplampen die door de duisternis heen zoeven. Voor de marshalls moeilijker om te zien bij een uitvliegerte op welke baan de auto hoort. Met de afspraak je baannummer te roepen werd dat ondervangen.

Heat 1:
Met in totaal 7 rijders moest er worden in- en uitgedraaid, waardoor het soms een beetje moeilijk was te bepalen wie er nu aan kop lag. Maar door een gemiddeld aantal rondes van 21 bij de uitgedraaide rijder op te tellen kon de virtuele stand worden doorgegeven door de wedstrijdleiding. Er bleek een mooie strijd gevoerd te worden tussen Jerry, JanD, Tim en Tjeerd. In de eerste stints lagen die vlak bij elkaar en reden die (virtueel) in dezelfde ronde. Tim kreeg het steeds meer op zijn heupen en verbeterde baan na baan het baanrecord. Jerry daar en tegen liet zich daar niet door imponeren en bleef rustig zijn rondjes draaien, terwijl JanD iets minder snel reed, maar wel een heel goede race. Tjeerd wisselde regelmatig van plek met JanD, maar moest uiteindelijk zijn meerdere erkennen in JanD die zijn pr met bijna 5 rondes verbeterde. Ook Jerry zette zijn pr 2,5 ronde scherper. De aanpassingen aan de auto van Tjeerd zetten pas echt zoden aan de dijk: hij verbeterde zijn pr met maar liefst 21 rondes. Piet was met een inhaalrace bezig op Robin en halverwege lukte het om Robin virtueel in te halen en eindigde op P5. Daarachter streden Kenneth en Robin om plek 6 en 7. Uiteindelijk wist Kenneth nét voor Robin te eindigen. Robin evenaarde haar pr en Kenneth stelde dat meer dan 5 rondes scherper. Goed gedaan!
Tim zit nu op slechts 2 rondes van de kopgroep. Uitslag heat 1:
1. Tim; 2. Jerry; 3. JanD; 4. Tjeerd; 5. Piet; 6. Kenneth; 7. Robin

Heat 2:
Een spannende strijd tekende zich direct vanaf de start af. De kemphanen gingen er meteen goed van start, waarbij in bocht 3 de eerste uitvliegertjes kwamen. De anderen profiteerden daarvan en namen de leiding. Lang bleven de TTJees, Onno en Rob in dezelfde ronde rijden op hooguit een paar meter van elkaar. Mario had inmiddels Giulio achter zich gelaten, terwijl Giulio wel degelijk een heel goede race reed en uiteindelijk zijn pr haalde (nu de auto nog wat lichter maken). De Ford GT van Mario bleek steeds sneller te gaan en haalde op gegeven moment Richard in. Met daarna nog Rob en Onno voor zich. Rob had pech bij een uitvliegertje en moest zich snel herpakken omdat Mario inmiddels op zijn hielen zat. Mario wist Rob te passeren door snellere rondetijden en had zijn focus op Rob, want die had zich ondertussen de vaart er weer goed in. Niet wetende dat hij inmiddels Onno op de hielen zat toen Onno hem daarop attent maakte werd de focus verlegd naar de zilveren Ferrari van Onno die hij steeds dichter naderde. Onno remde in een ultieme poging zijn positie te behouden later dan normaal en schoot van de baan, daarmee Mario de kans te geven P2 te pakken. Een mooi cadeautje natuurlijk (haha). In de laatste twee stints was het duidelijk dat Luuk niet meer in te halen was en daarmee soeverein naar de overwinning reed. Knap gedaan! Uiteindelijk bleken de nummers 2 tot en met 5 binnen 1,5 ronde te zijn geëindigd. Een mooie en spannende race dus!
Uitslag: 1. Luuk; 2. Mario; 3. Onno; 4. Rob; 5. Richard; 6. Giulio.

Belangrijke mededeling:
Het blijkt dat vele rijders ook al vorig seizoen met verharde banden hebben gereden en dat dit werd toegestaan door de technische commissie bij de keuring. Het blijkt echter dat dit niet in het technisch reglement was opgenomen. Om de reglementen aan de praktijk aan te passen, is dit nu ook in het reglement opgenomen in versie 1.4.

Einduitslag:

Op de pagina ScaleCarr klassement is de stand in het clubkampioenschap 2024-2025 ScaleCarr te bekijken, net als het aantal verreden rondes. .

 Op de pagina ScaleCarr technisch reglement kun je de laatste versie van van het technisch reglement van deze klasse terugvinden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *