Revoslot Clubrace 19-jul-24

Midden in de maand juli en de eerste echt warme dag van het jaar. Het bleef dan ook lang behoorlijk stil met het aantal bezoekers dat op 6 bleef steken….. maar…… ‘what about The ThreeJees and Sideways’, hoor ik je roepen? Nou die kwamen uiteindelijk ook. Ze bleken als verrassingsact hun agenda zo ingericht dat ze ook deze avond konden optreden in Zwanenburg en wel op het CPZ in het bijzonder. Nadat alle apparatuur was uitgeladen en ook ingeregeld, werd ook de apparatuur van de overige deelnemers aan het festival getest en zou het feest (op tijd) kunnen beginnen…. In totaal waren er 14 deelnemers, dus werden de bands samengesteld uit 4, 5 en 5 leden die het tegen elkaar zouden opnemen. 
Maar wat bleek? Kanaal 1 van het podium werkte niet goed (wel/geen contact: mogelijk was een nieuwe vloeistof de reden), dus werd alle techniek uit de kast getrokken, maar dat mocht niet baten.
Uiteindelijk besloot de leiding dat we zonder kanaal 1 (baan 1) zouden starten: om precies 22:05 klonk het ‘Three-two-one’ uit de luidsprekers.
Waar hebben jullie het nu over? Een muziekfestival? Maar dit is toch een slotraceclub? Ja dat klopt….. duzzzzzzz….. 

Heat 1
Ook deze avond hebben we een speciale heat samengesteld zodat ook Robin zich thuis zou voelen en haar ervaring kon uitbreiden. Ook Piet, Jerry en JanD reden in deze heat mee. Hoe mooi om te zien dat iedereen op deze manier zijn steentje bijdraagt aan het clubgevoel waar voor iedereen een plek is, we met elkaar rekening houden en elkaar helpen. 
Het was dan ook leuk te zien dat JanD direct de leiding pakte met zijn zeegroene Porsche GT-2 en in gevecht was met Jerry met de witte Viper. Piet die in zijn witte Porsche GT-2 duidelijk zichtbaar door zijn verlichting wat achter bleef, met een half oog kijkend naar hoe Robin naast hem netjes probeerde er niet uit te vliegen. Dat ging heel goed, maar een klein foutje is meteen een uitvliegertje bij de Revoslot auto’s. Ook vanuit de wedstrijdleiding werd dat nauwlettend in de gaten gehouden en regelmatig een aanmoediging wanneer de rondetijd werd verbeterd door het onder controle houden van de auto: het hoeft niet hard te gaan, wanneer je maar regelmatig rijdt en er niet uit vliegt. Dat paste ook Jerry goed toe en wist JanD voorbij te gaan en bouwde zijn voorsprong systematisch uit, terwijl JanD duidelijk ook progressie liet zien in zijn rondetijden en minder aantal uitvliegers. Piet zag ondertussen dat het met Robin steeds beter ging en kon weer aandacht geven aan zijn eigen rijden en dat zag je dan opeens in de rondetijden. Hij zette flink de achtervolging in op JanD en het lukte hem nét niet om in te halen. Al met al een geslaagde heat lijkt mij. Want wanneer je het aantal verreden rondes voor het gemak even met 6/5 vermenigvuldigt, dan hebben JanD, Jerry en ook Robin hun pr weer met een aantal rondes scherper gesteld.
1. Jerry; 2. JanD; 3. Piet; 4. Robin.

Heat 2 (it is lonely at the top)
Eenzaam aan de top? Ja! 
Met één meter gereden te hebben had John al gewonnen! Hoe dat kan? Nou…. hij was de enige die de GT-1 klasse reed. Dit roept ook de vraag op of we hier wel mee moeten doorgaan op deze manier met de splitsing tussen GT-1 en GT-2 in het clubkampioenschap voor 2024-2025. Er zijn voldoende mensen die een GT-1 auto hebben, maar er de voorkeur aan geven met de GT-2 klasse te rijden, omdat daar veel meer rijders met elkaar strijden en het zo veel leuker is. En eenmaal begonnen in een klasse, moet je er voor een clubkampioenschap in blijven rijden. Daarom is mijn eigen voorkeur om de klassen niet meer te splitsen voor het clubkampioenschap Revoslot: dat maakt het aantrekkelijker en kan je wisselend met GT-1 of GT-2 rijden. Maar goed… dat is mijn persoonlijke mening. We gaan er nog (hoop ik) een goede discussie over voeren.
Terug naar de strijd, want hier kwamen naast ‘Lonely at the top’John uit tegen zijn rivalen Tim en Tom en mengde ook Marcel en Raoul zich in de strijd (beide met een leasebak): mannen, we hebben echt een agenda verspreid via de app en ook op de site staat welke klasse we wanneer rijden….. 
Tja wanneer de rivalen tegen elkaar rijden kun je vuurwerk verwachten: maar dat vuurwerk bleef uit. Tom reed het ene na het andere baanrecord aan flarden en nam van meet af aan de leiding en gaf die niet meer uit handen… (zou het voldoende zijn voor de dagzege???) maar wat gebeurde daarachter? De beide leasebakken bleken aan elkaar gewaagd: dan lag Marcel voor op Raoul en dan weer de ander. Zij bleven tot het eind aan toe strijden op de tweede dan wel de derde plek. Raoul wist die felbegeerde plek 2 nét te pakken, waardoor Marcel op P3 uit kwam. 
En de twee kemphanen dan? Tja, Tim deed zijn best een evenaarde zijn pr, maar kon niet op tegen de snellere GT-1 van John….. die de tweede plek pakte achter Tom, Marcel 43 werd en Tim als vijfde eindigde, maar wel een goede race reed.
Podium GT-2: 1. Tom; 2. Raoul; 3. Marcel; 4. Tim (GT-2)
Heat 2: Overall: 1. Tom; 2. John; 3. Raoul; 4. Marcel; 5. Tim. 

Heat 3 (aka ‘The ThreeJees heat’).
Met de auto’s van Daan, Richard, Luuk, Onno en Mario aan de start, stond de uitslag bij voorbaat eigenlijk al vast. Jammer dat Mario blijkbaar te zachte banden had gemonteerd, want hij had te veel pick-up waardoor de grip steeds minder werd en er getapet moest worden. Daar profiteerden de anderen natuurlijk van.  Daan pakte meteen de kop en gaf die plek niet meer uit handen.
De ThreeJees bandleider behield het overzicht en dirigeerde zijn benjamin keurig naar de 3e plek, waardoor hij zelf P2 pakte en een goede ronde achter gastheer Tom eindigde. Onno pakte een nette 4e plek en Mario eindigde op P5.

Al met al een leuke warme avond, waarbij ik tevreden gezichten zag, die na de toast van het rondje door Daan alweer uitkeken naar de race van volgende week, waarbij we alle BRM modellen op de baan mogen zetten: van minicars totaan de ‘Legends’. 
We gaan er weer een leuke avond van maken. 

 

Totaaloverzicht:
We hebben deze avond alleen op banen 2 tm 6 gereden, maar heb om e.e.a. vergelijkbaar te maken het aantal verreden rondes met 6/5 vermenigvuldigd. Hierdoor krijg je onderstaand aantal rondes: (en heb JohnB maar bij de GT-2 gezet)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *