Uitslag ScaleAuto CSSK race 5 (1-mrt-24)

De rijders stonden alweer te trappelen om aan deze race deel te nemen. Dat bleek dan ook uit het aantal rijders dat aan de start verscheen: maar liefst 13! Dus de wedstrijdleiding moest afwegen wat de leukste indeling zou worden voor spannende heats. Of Luuk nu wel in de ‘princessenheat’ zou moeten rijden of niet… Op basis van zijn plek in het klassement niet, maar omwille van de spanning, zou het volgens de wedstrijdleiding wél een spannender heat worden. Of dat een goede gok zou zijn zou later moeten blijken. 
Na de technische keuring, die dit keer vakkundig door Daan werd uitgevoerd, konden de auto’s gestickerd en wel voor de start opgesteld worden. Doorgaans duurt het dan wel weer even voordat ook de marshalls aan de baan zijn opgesteld en kon Luuk uiteindelijk om 21:50 met het aftellen beginnen 3-2-1-start!  

Heat 1:
Mario, Remy, John, Tim, Piet en Dennis gingen meteen vol op het gas. Dennis met een experimentele CLK bleek meteen wel minder snel dan de rest van het veld, dus dat wordt nog wel wat sleutelen de komende tijd. Remy echter ging meteen aan de leiding op baan 2, waarbij Mario moeite had om in Remy zijn kielzog te blijven. John had daarentegen minder moeite om in de binnenspiegel te blijven van Mario en ook bij Tim ging het uitstekend. Ook Piet bleef aangehaakt. Kortom een goede eerste stint, waarbij het gehele veld bij elkaar bleef, met Remy op de eerste plek. In de tweede stint mocht Remy naar baan 1 en kon Mario de inhaalrace inzetten, wat hem ook lukte om de koppositie  over te nemen. John reed met zijn Porsche, steady zijn rondes, en ook Tim en Piet bleven daar achter. John bouwde wel zijn voorsprong iets uit op Tim en Piet. Piet had nog wel de pech van een draadbreuk, maar dat hadden we snel door en kon nog even worden gerepareerd, waardoor niet te veel tijd verloren ging. Ondertussen moest Mario zijn meerdere erkennen toen hij op baan 6 reed in Remy, die daardoor aan de leiding ging. In de laatste stint bleek de afstand te groot tussen Remy en Mario, die no0g wel een ronde goed maakte, maar dat was net niet genoeg om Remy te verslaan. Remy wist met 0,4 baanlengte voor te blijven en won deze heat: 1. Remy; 2. Mario; 3. John; 4. Tim; 5. Piet; 6. Dennis

Heat 2:
In de ‘princessenheat’ werden dus de 7 snelste rijders opgesteld. Vanaf de start bleef het veld bijzonder dicht bij elkaar en ondanks dat Daan de koppositie wel pakte, bleek na de eerste stint iedereen binnen een afstand van enkele meters van elkaar te liggen. Geen eenvoudige opgave voor Daan, die zijn eerste plek in het klassement verdedigt en probeert uit te bouwen. Mooi om te zien hoe Onno tussen de drie Jee’s fel van zich af bijt in zijn blauwe Audi. Maar ook daarachter werd een niet mindere strijd gevoerd tussen Gabe, Dirk-Jan en Rob. De senior van de drie Jee’s zakte langzaam terug, door een paar uitschietertjes, waardoor hij opeens de strijd moest leveren met Gabe en Dirk-Jan, waarbij ook Rob zich liet gelden. Rob was duidelijk weer in zijn element en maakte het een ieder behoorlijk lastig. Kortom: de strijd om plek 4 werd niet zomaar opgegeven. Ondertussen draaide Daan zijn rondes en wist hij een aantal trackrecords te verbeteren. Dat zegt genoeg, waarmee hij maar weer bevestigde terecht het klassement aan te voeren. Luuk, daarentegen bleef keurig op plek 3 rijden, dus was het een goede keuze om Luuk in deze heat te plaatsen. Dat bleek wel, doordat Onno op plek 2 lag en Luuk hem in de laatste stint wist te passeren en daarmee de 2e plek pakte: 1. Daan; 2. Luuk; 3. Onno; 4. Gabe; 5. Richard; 6. Dirk-Jan; 7. Rob.

Einduitslag:

Op de aparte pagina voor deze klasse kan je de stand van het ScaleAuto kampioenschap  vinden. Hier is ook een overzicht opgenomen van het aantal verreden rondes per race.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *