Uitslag ScaleCarr CSSK race 7 (10-mei-24)

Het was gisteravond een drukte van jewelste…. Hele drommen mensen voor de deur (of waren dat nu de rokers??…. Blijkbaar kwam iedereen genieten van het mooie weer en wilde erop uit. En wat doe je dan? Nou dan ga je natuurlijk naar de racebaan. Het echte CPZ (CircuitParkZandvoort) is gesloten, dus dan naar het mini CPZ.
Het was de avond van de ScaleCarrs en zelfs Jerry kwam na 25 jaar weer eens kijken of hij nog kon meerijden. Zo hadden we een prachtige mix van beginnende-, herintreders, ervaren slotracers en de nestor Rob de R. Zelfs Tom had ‘4 dagen gewerkt’ aan zijn auto om ook mee te kunnen doen en we konden weer een optreden van de DrieJees verwachten, want het trio was weer compleet. 
Het werd nog best een kluif om de 15 deelnemers goed in te delen zodat we 3 spannende heats zouden krijgen en alle auto’s aan de keurtafel te krijgen. Uiteindelijk kwamen alle auto’s door de technische keuring die dit keer weer vakkundig door Daan werd uitgevoerd, met hier en daar een kleine aanpassing.

Heat 1:
Deze heat was de premièreheat dit seizoen voor allen, alleen Tom had ooit eens meegereden in deze klasse, maar uit de rondetijden bij de training op te maken waren de 4 dagen sleutelen nog niet voldoende om tussen de kanjers te rijden;) Voor Jan D en Jerry was het de eerste keer dat ze in deze klasse reden. Jan met zijn zelf gebouwde blauwe Porsche, Jerry met zijn dito, maar zilverkleurige en Erwin is nog net door de keuring gekomen door extra gewicht te plakken (‘ik moet nog wel ergens een interieur hebben…. maar waar….’;)  En Piet had nog niet veel tijd gehad om zijn eigen ScaleCarr af te bouwen, dus verscheen met een leenauto van Mario aan de start.
Het werd een mooie strijd, waarbij Erwin van meet af aan de leiding nam en niet meer uit handen gaf. Tom heeft nog wel wat sleutelwerk te doen want hij kon Erwin niet bijhouden en eindigde een goede 4 rondes achter hem. Mooi is te zien dat Piet telkens zijn rondetijden wist te verbeteren en meer vertrouwen kreeg in de oranje/zwarte Audi LMS. En Jan die voor het eerst zijn zelfbouw Porsche steeds beter onder controle kreeg en stond  (terecht!) van trots te glimmen langs de baan en telkens wanneer hij weer een ronde sneller reed, verscheen er een grote glimlach op zijn gezicht. Jerry lag lang op de 4e plek, maar moest de glimmende Jan D uiteindelijk voor zich dulden. Een mooie heat met uiteindelijk de volgende uitslag: 1. Erwin B, 2. Tom, 3. Piet, 4. Jan D, 5. Jerry 

Heat 2:
Hier werd het nóg serieuzer. Richard met jetlag aan de start, Remy verscheen met een safetycar op de baan en John en Tim die goed hadden gesleuteld en geoefend. Hiermee behoren ze inmiddels tot de subtoppers. Mario startte in baan 1 en kon nadat het ‘3-2-1’ klonk Richard die op baan 2 startte maar ternauwernood bijhouden. Ook Remy ging er als een haas vandoor en hoopte met zijn safetycar met zwaailichten aan dat iedereen wel achter hem zou blijven rijden. Richard liet wel zien dat hij zich hier niets van aantrok en gewoon doorhaalde… of dat dit nu lag aan zijn jetlag of niet, maar had geen ontzag voor Remy en zijn Amerikaanse Corvette. Misschien had Richard er te veel gezien in de States.. 
Mario pakte in de volgende stint de koppositie weer over van Richard en wist die lange tijd te behouden, met Richard op zijn hielen. Over hielen gesproken: Tim en John zaten elkaar om en om ook op de hielen. Dan lag Tim weer voor op John en dan weer andersom. Blijkbaar hadden Tim en John meer ontzag voor de safetycar van Remy want daar bleven ze keurig achter, maar wel een felle onderlinge strijd uitvoerend. Uiteindelijk won John de battle met net een halve ronde verschil. Bij de start van de laatste stint lag Richard 0,3 ronde voor op Mario, maar Mario wist zijn hoofd koel te houden en passeerde Richard en pakte een halve ronde voorsprong en won deze heat.
1. Mario, 2. Richard, 3. Remy, 4. John, 5. Tim. 
Remy verbeterde zijn pr met 3 rondes, ook John zette zijn pr o,5 ronde scherper en Tim deed dat ook met o,7 ronde. Kortom, een mooie en spannende heat.

Heat 3
Willem K was er deze avond weer om commentaar te geven en werd deze heat dus meteen omgetoverd tot de ‘princessenheat’.  Daan ligt aan kop in deze klasse, gevolgd door Onno, Luuk, Rob en Marcel. Het werd een spannende heat, waarbij Rob werkelijk boven zichzelf uitstak en vrijwel dezelfde rondetijden reed met zijn lichtblauwe Ford GT als Daan in zijn witte Porsche. Vele stints bleven Luuk, Onno, Rob en Daan in dezelfde ronde rijden. Pas in de laatste stints ontstond er een klein gaatje tussen Daan en Rob en daarachter Onno en Luuk. Marcel kon het niet helemaal bijbenen, of werd hij afgeleid door het commentaar van Willem? Luuk en Onno leken hier geen last van te hebben en reden in de hele race in dezelfde ronde. In de laatste stint reed Onno net iets sneller dan Luuk, maar Luuk wist zijn hoofd koel te houden en reed de race netjes uit en pakte de 3e plek:
1. Daan, 2. Rob de R, 3. Luuk, 4. Onno, 5. Marcel.
Rob verbeterde zijn pr met maar liefst 2+ rondes. Goed gereden Rob!

 

Einduitslag:
Hiernaast vind je de einduitslag. Door deze uitslag kan je in het  ScaleCarr klassement zien dat Daan de koppositie in dit klassement heeft overgenomen, gevolgd door Onno, Luuk en Rob de R.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *