Uitslag ScaleAuto CSSK race 7 (17-mei-24)

Het was alweer bijna 2 maanden geleden dat we met de ScaleAuto’s aan de start mochten verschijnen, dus iedereen stond te trappelen van ongeduld. Nou ja… iedereen…. Op laatste moment kwam ook Erwin nog even binnen en kon ook hij nog een paar rondjes rijden omdat door de familie Jee even een BMW in zijn handen werd gedrukt: ‘hij is toch wel snel hè?’ werd nog even gevraagd. De familie Jee? Ja, ja van de DrieJees: die gaven weer een optreden want het trio was weer compleet! 
Het kostte deze avond niet heel veel moeite om iedereen bij de keuring te krijgen, waarna Rob de keuring met een vakkundig oog uitvoerde en hier en daar nog wat tips uitdeelde. Alle auto’s werden in orde bevonden door onze nestor en konden worden gedirigeerd in het park fermé. Ondertussen had Mario de heats weer ingedeeld op basis van de stand in het klassement.
Alles klaar voor  wat achteraf een memorabele avond zou worden, al kon niemand dit op dat moment bevroeden 🙂 …… Want dat werd het: lees maar verder!

Heat 1:
De auto’s van Mario, John, Tim, Piet en ook Erwin werden aan de start opgesteld. John, had net zijn Viper getest die door (ik noem het maar) het ‘HTT’ (Haagse Tuning Team;) onder handen was genomen. Hij had nog nooit snel gereden, dus dat zou wel goed komen. Vanaf het moment dat de stroom op de baan kwam, ging John er dus als een Jekko vandoor…. maar moest Erwin voor zich dulden met Tim, eveneens in een ‘HTT Viper’ in zijn kielzog en Mario die in baan 1 startte lag op 4e positie, waarna Piet de rij sloot. Vanaf de 2e stint was Mario met een heuse inhaalrace bezig met het ‘rode gevaar’ en wist hij stint voor stint een plekje te verbeteren. Het kostte hem nogal wat moeite om ook Tim te passeren die naast hem reed en uiteindelijk wist hij in de voorlaatste stint ook John te passeren en bouwde hij in de laatste stint zijn voorsprong net even verder uit. En Erwin dan? Ja die deed gewoon zijn ding: doorrijden en winnen! 
Tim wist zijn pr met maar liefst 5 rondes te verbeteren en John zelfs met 7 rondes! Piet deed het helaas iets minder, wellicht ook naar het HTT? 😉
1. Erwin B; 2. Mario; 3. John; 4. Tim; 5. Piet

Heat 2:
Daan voert het klassement aan, gevolgd door Richard, Onno Rob, Dirk-Jan en Luuk. Dat bepaalde dus ook de startvolgorde.
De heat bleek een bijzonder spannende te worden, waarbij Rob, Onno en Dirk-Jan de buffers vormde tussen de DrieJees. Het begon in de eerste stint meteen al met een trackrecord verbetering door Daan, waarbij hij dat van Desmond verbeterde. Niemand gaf elkaar wat toe en iedereen zat binnen een halve ronde van elkaar. Het aantal uitvliegertjes was minimaal, maar bepaalde eigenlijk wie er op kop lag en wie er uiteindelijk won.

Even een screenshot van de 4e stint, waarbij je kunt zien hoe dicht iedereen bij elkaar lag (de race moest toen even stilgelegd worden om Daan de gelegenheid te geven zijn achterbrug even vast te zetten) Hierna kon Daan aan de inhaalrace beginnen omdat  door de losse achterbrug zijn rondetijden inzakten. Op dat moment was het verschil tussen plek 1-2-3 net even meer dan het rechte stuk. Een verbeten strijd tussen Richard en Rob werd de hele heat al gevoerd, waarbij in de laatste stint zij naast elkaar zouden rijden. Nestor Rob wist zijn hoofd koel te houden en Richard met 0,3 ronde voor te blijven, waarbij Daan de senior van de DrieJees wist te verschalken met een halve meter verschil. 
Dirk-Jan zat daar een ronde achter, met Luuk in zijn binnenspiegel. Onno had toch te veel uitvliegertjes, want zijn auto was snel genoeg. 
Een mooi resultaat: Onze nestor die zijn bouwkunsten ook aan de nieuwkomers ter beschikking stelt, rijdend in de Smokey-teamauto die voor het eerst dit seizoen de volle 20 punten pakt in deze klasse! Chapeau!!
1. Rob; 2. Daan; 3. Richard; 4. Dirk-Jan; 5. Luuk; 6. Onno.

 

 

 

Einduitslag:
Op de aparte pagina voor deze klasse kan je de stand van het ScaleAuto kampioenschap  vinden. Hier is ook een overzicht opgenomen van het aantal verreden rondes per race.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *